Miele S8 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S8 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Esther 31-05-2020

Top stofzuiger!

Geschreven voor: Miele S8 zwart

Echt een heel fijne stofzuiger, makkelijk te bedienen En een lang snoer. Maar vooral een heel krachtig zuigvermogen. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Krachtig zuigvermogen
  • Lang snoer

albert 05-03-2017

Prima stofzuigers maar snoer probleem

Geschreven voor: Miele S8 zwart

We gebruiken al zo'n 40 jaar Miele stofzuigers, beginnend door ouders en sinds een jaar of 25 in mijn gezin. Niet kapot te krijgen. Wel een probleem met snoeren. DE ene die we boven gebruiken rolt niet goed op na gebruik (S712). De andere (S8 Black Diamond) die we op begane vloer gebruiken heeft het probleem dat het snoer tijdens gebruik al oprolt. Met name dat laatste is irritant. Kan dat gerepareerd worden? DE S8 is zo'n 3 jaar oud. Als geen garantie wat zijn kosten?

Pluspunten

• doet het altijd
  • best goed manouvreerbaar

Minpunten

• snoer oprol blokkade niet goed
  • redelijk zwaar tillen

Retepewoul 29-07-2014
Geschreven voor: Miele S8 zwart

Zie mijn bericht van 10 april 2014 waarin ik schrijf: "Bij MediaMarkt in februari 2013 Miele S8 Black Daimond stofzuiger gekocht. Na half jaar problemen met +/- zuigkracht en snoeren. Ongeveer 3 weken geleden problemen met zuigkracht. Is zeker met 50% afgenomen. Filters en zak regelmatig vernieuwd, geen verbetering. Ben er een beetje klaar mee. Ga binnenkort terug naar MediaMarkt. Ben benieuwd naar hun reactie."
Via MediaMarkt stofzuiger naar Miele. Service goed. Stofzuiger is gemaakt tot op heden geen problemen.

Retepewoul 10-04-2014

Retepewoul 03-05-2014

Op 16 april stofzuiger aan MediaMarkt aangeboden voor reparatie. Op 2 mei bericht stofzuiger gerepareerd. Ben benieuwd hoe lang het goed gaat. Service MediaMarkt prima. Ook Miele gaf geen problemen.

Els1949 17-01-2014
Geschreven voor: Miele S8 zwart

Hele fijne stofzuiger, zuigt overal goed, zowel op tapijt als op parket als op meubilair. Stofzak gemakkelijk te plaatsen. De stofzakken zijn ook in een goedkopere variant te vinden want de stofzakken van Miele zijn belachelijk duur. Handzame stofzuiger, normaal gewicht, glijdt goed overal doorheen. Lang snoer dat goed opgerold naar binnen gaat. Normaal geluid, zachter dan mijn vorige stofzuiger. Andere accessoires zitten handig verborgen in de stofzuiger. Stofzuiger ziet er mooi uit, dat is niet zo heel belangrijk maar toch een pluspuntje!

Frank Rensen 31-12-2013
Geschreven voor: Miele S8 zwart

Onze stofzuiger laat nu voor de 2e keer in 1,5 jaar tijd de geest. De eerste keer na twee dagen!!!! En dan de opmerking van Miele, stuur maar op en dan repareren we het toestel. Dan heb ik dus na 2 dagen al een gerepareerd toestel. Nu is het toestel weer kapot en mede dankzij de uitstekende service van de eerste keer, ga ik niet eens meer naar de dealer maar koop gewoon een goede stofzuiger, niet zijnde van het merk Miele, dat komt ons huis niet meer in. Wat een enorme teleurstelling, en dat voor een bedrijf dat pretendeert absolute kwaliteit te leveren, nou voor mij niet, zowel in het product als in de service gewoon ronduit slecht!!!

jadejonge 14-08-2013
Geschreven voor: Miele S8 zwart

Gekozen voor een Miele omdat dit zogezegd kwaliteit zou zijn. Dik Euro 200 betaald voor een stofzuiger en nog geen 10 maanden later is deze al kapot. Was aan het stofzuigen en opeens een plof en stofzuiger deed niets meer. Ik terug naar de mediamarkt. Ja meneer deze is kapot en nee je krijgt geen nieuwe. We gaan hem opsturen voor reparatie en dat gaat 3 weken duren. Vandaag bericht dat de stofzuiger gemaakt kan worden en de kosten bedragen, schrik niet Euro 107,- want het valt toch niet onder garantie. kostentechnisch bekeken een dure hobby om met een Miele te stofzuigen! Als je uitgaat van 11 maanden gebruik en 4 x stofzuigen per week is je afschrijving Euro 5,43 per stofzuigbeurt.....Wat mij betreft nooit meer een Miele. Ben zwaar teleurgesteld.

bourgmar 01-09-2013

Vind ik vreemd want er bestaat 2 jaar garantie op de stofzuiger.Waarom valt het niet onder garantie??
m.v.g.
Martin

jadejonge 02-09-2013

Valt niet onder garantie vanwege vocht / waterschade..... Staat gewoon in de kelderkamer hoog en droog en daar is geen water te bekennen. Hebben er ook geen water mee opgezogen. Anders hadden we wel een waterstofzuiger gekocht. Onze vorige Miele heeft daar ook 10 jaar gestaan zonder problemen. Die is nu verhuisd naar ons vakantiehuis. Vandaar keuze voor een Miele maar als Miele zich er zo makkelijk vanaf maakt...... Heel jammer.

FDA 19-05-2013
Geschreven voor: Miele S8 zwart

Nadat onze vorige Miele stofzuiger veel herrie begon te maken, hebben we deze gekocht. Tot nu toe bevalt hij erg goed.
Hij stiller, zuigt erg goed en is wendbaarder dan onze vorige Miele.
(duurzaamheid moest ik invullen, maar we hebben de stofzuiger pas een paar weken)

ronald6606 14-01-2013
Geschreven voor: Miele S8 zwart

Binnen 1 week was de snoerrem al kapot (bleef maar opwinden), na 3 weken de min knop (zuigvermogen bijstellen) en na 5 weken was de zak vol en kregen we na vervanging van de zak door een nieuwe Miele zak de klep al niet meer dicht (rechterpoot blokkeerde). Miele kwaliteit is zoek!

ldc 25-05-2013

Ik vind dat je gelijk heb Miele kwaliteit is inderdaad zoek zeer goedkoop afwerking en dik prijs betalen belachelijk Lang leve Numatic

Officiele reactie van Miele 16-01-2013

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring met Miele heeft gehad en willen daarom graag met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens in een e-mail te sturen naar webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

Miele Nederland Webcare

Hageman74 26-09-2012
Geschreven voor: Miele S8 zwart

Na 20 jaar meer dan trouwe dienst van onze Miele Cat & Dog stofzuiger, toch weer gekozen voor een Miele (ondanks dat ik niet de illusie heb dat de nieuwe generatie stofzuigers het ook 20 jaar gaan volhouden)

Het is een mooi slank apparaat, rolt soepel over een gladde vloer en je kunt eenvoudig de zuigkracht aanpassen voor bijvoorbeeld gordijnen, meubels etc.

Deze stofzuiger is uitgerust met een gewoon filter, maar deze kun je zelf uitbreiden met een Hepafilter (makkelijk aan te brengen) ik kijk eerst hoe dit bevalt, anders kan ik altijd nog een filter toevoegen (ze zijn nogal prijzig, iets van € 35,- per jaar)

Voor mijn gevoel is het geluid wel iets harder dan ik gewend was maar het is natuurlijk ook een verschil van 700 Watt.

Al met al blij met deze aanschaf en hoop er lang plezier van te hebben!

ldc 29-05-2013

Hageman74 over filters moet dit weten hepa en alle andere filters van miele hebben een levensduur van 50 uur anders kan je wel naar garantie fluiten en de motor gaat dan ook sneller kapot bij miele kunnen ze dit zien.
De vraag is hoeveel uren je stofzuigt en laat je niet om praten door mensen die er geen verstand van hebben zoals bepaalde verkopers die niet bij miele werken of niets weten.

Hageman74 03-09-2013

Ondanks mijn bovenstaande 1e review, heb ik toch gezeur gehad met onze zuigmond.

Eigenlijk gelijk bij de 1e keer stofzuigen op ons laminaat, maakte de zuigmond zo'n vreselijk hard geluid (het leek wel of het rode harde stripje contact maakte met de vloer en daardoor een heel hard schrapend geluid produceerde)

Miele gebeld en de zuigmond kon kosteloos omgeruild worden voor eenzelfde nieuw exemplaar.

Ook deze zuigmond maakte hetzelfde lawaai. Zo erg zelfs dat mijn man (die 's middags moet rusten voor zijn gezondheid) er boven wakker van werd...........

Weer gebeld en toen werd mij verteld dat ik de verkeerde stofzuiger had gekocht, bij een gladde vloer was deze niet goed we hadden de Parket & Co moeten kopen want daar zat een speciale borstel voor gladde vloeren bij!

Heb aangegeven dat dit volgens mij een allround stofzuiger is voor zowel gladde vloeren als vloerbedekking (wat wij nog boven hebben liggen)en dat de Cat & Dog hier ook geen last van had op een laminaatvloer.

Miele wilde ons wel tegemoetkomen met 2 opties; of de zuigmond kosteloos omruilen voor een parketborstel of de parketborstel met 50% aanschaffen zodat we 2 zuigmonden zouden hebben.

Aangegeven dat ik het absurd vind dat je moet betalen om een goede zuigmond bij je stofzuiger te krijgen, terwijl ik van mening ben dat deze zuigmond ook prima op laminaat moet werken.

Dus gekozen voor de omruilactie naar een parketborstel, deze werd ook keurig en snel geleverd.

Het vervelende is nu wel, dat we dus niet meer kunnen stofzuigen boven met deze zuigmond aangezien daar vloerbedekking ligt. De stofzuiger wordt nu alleen beneden gebruikt en boven hebben we een ander merk staan.

Voor ons zal de volgende stofzuiger in ieder geval geen Miele meer worden, want je mag voor € 269,- toch wel verwachten dat e.e.a. zonder kosten goed opgelost wordt?

ronald6606 14-01-2013

Bij ons begaf binnen 5 weken de snoerrem het al, de klep sloot niet meer (gemakkelijk), alleen nog maar geforceerd en de minknop bleef hangen. De Miele kwlaiteit van de vorige Miele S240) is echt zoek wat ons betreft.